Perth and Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Perth and Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Perth and Broome

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

31 Mei 2012 | Australië, Broome

Van Nieuw Zeeland ben ik naar Perth gevlogen. Hier verbleef ik voor een nacht en op dit moment ben ik in Broome.

Het was een lange reis! Op zondag had ik 2 vluchten van Christchurch naar Auckland en van Auckland naar Perth. Na 3 uur vliegen richting Perth dacht ik dat ik er wel bijna zou zijn. Het was alleen een 7 uur durende vlucht!! Van die tijd ging ik 4 uur terug in de tijd, dus het was drie uur later qua tijd. Het was een lange vlucht. Weinig beenruimte, de vrouw voor mij had haar stoel 6 uur plat naar achteren, een baby die 2 uur heeft gehuild, en geen gratis maaltijden of snacks alleen drinken. Dus heb ik mijn creditcard veel gebruikt.. lekker wijn gedroken en chocola gegeten om het wat fijner te maken. In Nieuw Zeeland hadden we helemaal niets gedronken qua alcohol dus de wijn was heel lekker.

Drie uur later qua tijd en zeven uur later voor mijn gevoel kwam ik om 17.15 aan in Perth waar mijn vriend Phill mij stond op te wachten. Het was heel lief van hem om mij Perth te showen met taxies ook had hij accomodatie geregeld met keurig twee tweepersoonsbedden. Perth was echt meer dan ik had verwacht. Vita had verteld dat het 3 hoge gebouwen heeft maar het was echt wel een stad met CBD maar er was niets te beleven. Dus even door het centrum gelopen en een wandelpad wat wat hoger boven de stad uitloopt met mooie uitzichtpunten gezien. Het was echt heel mooi. Daarna nog even aan de waterkant een drankje gedaan. Het was erg gezellig.

De volgende dag naar Broome gevlogen. Het was echt even schrikken!! O mijn god. Hier is echt niets en ze noemen het een stad! Maar goed ik heb in een hostel verbleven aan het strand en je kan met een bus in 5 min in het centrum zijn. Waar dus echt niets te beleven is. Echt dood. Dus na een middag, de middag dat ik aankwam, had ik het allemaal al gezien. De volgende dag even uitgerust op het strand. Hier is het super lekker weer de hele week 27 graden met zon. Dus heerlijk even relaxen.

Gister heb ik onderzoek gedaan naar hoe ik naar Darwin wil gaan. Dit viel erg tegen. Er zijn hier zo weinig mensen! Zo weinig lift offers. Eigenlijk niets. Dus ik kijken naar een tour. Dit plan ging niet door ivm met dat de tour pas 6 juli vertrekt en het dan te krap is met mijn vlucht naar Bali. Echt ik kan hier niet nog een week blijfen dan ga ik echt dood. Dus ik vond geen lift en geen tour. Nog een mogelijkheid was over. De hop on hop off bus. Of vliegen. Vliegen vind ik stom.. je ziet niets en het is stervens duur in Australie! Dus ik heb de bus geboekd voor vanavond. Vandaag heb ik dus onderzoek gedaan waar ik eruit ga en wat ik dan precies ga bekijken. Een nederlandse jongen die ik heb ontmoet heeft me tips gegeven want die kwam van die kant af. Echt ik heb er zin in! Lekker weg hier uit dit gehugt. Wat wel grappig is is dat Sander, de nederlandse jongen, uit Utrecht komt en ook Vita een keer in Nederland heeft ontmoed. Heel kort maar het was wel zo een leuk gesprek dat ze het bijde niet zijn vergeten! Echt heel grappig!!

Gister nog kamelen gekeken dat was wel leuk. Ook de zonsondergang is super mooi hier! En ivm de oostkust ook veel en veel meer Aboriginals!!
Net ook even mijn ticket omgeboekt van Darwin naar Bali. Ik ga een weekje eerder. In plaats van 15 juli vlieg ik nu op 9 juli naar Bali!! Heb er zin in! Lekker een nieuwe cultuur!

Eerst natuurlijk ook nog genieten van mijn hop on hop of avontuur!!

Liefs Luka

  • 31 Mei 2012 - 10:51

    Lynn:

    lekker nog eerder naar Bali!

  • 10 Juni 2012 - 19:18

    Tante Elza:

    dag Luka,
    Fijn, dat je eerder naar Bali gaat.
    Heel rustige sfeer, met veel toeristen.
    Heel andere cultuur met veel offertjes, die elke dag vers worden gemaakt en over liggen. En processies en leuke aparte muziek, ik heb er een cd van.
    Grote markt in Ubud. Er is een park , met stelende apen, ze pakken alles en stelen vanalles uit je tas. Ik ben daar niet geweest.
    Veel rijst sawa's, hoge temperatuur,men dragt sari, zowel mannen als vrouwen. zwemmen in zee,met veel diensten op het strand: Massage, eten, drinken, kralen en spiegeltjes."" Sommigen kunnen wat Nederlands, maar asbak, handdoek, kantor pos, polisie, bromfiets , versnelling zijn Nl en indonesische woorden. Leuk he.Prima kassi,is dankje wel.
    Veel plezier daar en let goed op.
    Gelukig was het vandaag, 1 mooie dag, ik heb kunnen zonnen,maar de rest van de week wordt weer slechter.

    Hartelijke groet van

    je tante Elza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 12962

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: