Een nieuw avontuur een nieuw blog - Reisverslag uit Sydney, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur een nieuw blog - Reisverslag uit Sydney, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur een nieuw blog

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

25 Januari 2012 | Australië, Sydney

Welkom op mijn nieuwe blog!

Omdat ik al 6 maanden in Australie zit en heb gewerkt als Au pair ben ik niet echt nieuw met het schrijven van een blog. Toch gaat het nu heel anders worden omdat ik nu niet weet waar ik heen zal gaan en hoe het zal gaan lopen met mijn reis als backpacker. Dit ivm met het ow zo dure Australie en dus weet ik niet wat voor spannende baantjes ik tegen het lijf ga lopen om dit half jaar te overleven!

Ik heb er onwijs veel zin in om aan iets nieuws te beginnen omdat ik een super tijd heb gehad in Brisbane maar ik moet bepaalde dingen achter me laten en dat is soms moeilijk maar ik weet zeker dat het goed gaat komen en dat de aankomende 6 maanden ook onvergetelijk gaan worden.

Wat zijn mijn plannen?!
Op dit moment ben ik in Sydney! In mijn ogen nu echt de super stad van Australie. Ik heb natuurlijk Melbourne, Adelaide, Perth, Darwin en Cairns nog niet gezien. Al vond ik Brisbane echt super om in te wonen, Sydney heeft gewoon net iets meer van alles en vooral meer cultuur!

Mijn ouders komen 4 februari aan in Sydney! Ze gaan een maand rondtrekken hier in Australie! Mijn tantens zullen thuis een oogje in het zeil houden op mijn 2 broertjes. Ik ben van plan om met mijn ouders mee te gaan. Het plan is: beginnen in Sydney en omstreken, auto huren, rijden naar Melbourne, great ocean rd, Adelaide, dan vliegen we op naar Cairns, en dan down naar Brisbane. Het klingt als een goed plan.

Ik weet alleen nog niet waar ik ga werken. Het lijkt me heel leuk om op Hamilton of Hayman Island te werken als bediende, kamermeisje of childcare. Dit zijn namelijk prachtige eilanden midden in het great berrier reef. Hopelijk hebben ze iemand als ik nodig!

Als mijn ouders ongeveer weer naar huis gaan ben ik van plan om een maand of 2 te werken. In mei ben ik van plan om met mn vriendin Vita (au pair Brisbane) naar New Zeeland te gaan voor 2,5 week. Daarna zie ik het wel weer. Ik ga een beetje go with the flo. Nu ik hier toch zit lijkt het me ook super om naar Indonesie of Japan te gaan ofzo. Dat zal dan toch echt voor 8 juli moeten gebeuren want dan is mijn ticket van Brisbane naar Nederland geboekt en dit kan niet veranderd worden. Of misschien toch wel?!

We zullen het zien en ik zal jullie op de hoogte houden!

Mijn verslagen van 6 maanden au pair kun je lezen op: www.luka.reismee.nl.

Groetjes vanuit Sydney! Liefs Luka


  • 30 Januari 2012 - 10:37

    Lynn:

    Hee lief,
    Veel plezier het aankomende jaar!:)

    Liefs Lynn

  • 30 Januari 2012 - 11:32

    Celine:

    Hai Luka!

    Jeetje mina wat heb ik jou een lange tijd niet meer gesproken zeg! Wat een super gafe ervaring heb je gehad en kom je nog tegemoed! Wat knap dat je dit allemaal in je eentje durft! Ik zou het echt niet kunnen al was ik graag met je mee gegaan ;) Dat hebben wel meerdere denk ik :P
    Maar leuk dat je een verslag bijhoud. Ik ga het zeker lezen en ben benieuwd wat je allemaal aantreft! Ik zou zeggen; Doe wat je niet laten kunt meid, want nu kan het nog! Geniet ervan en als je terug komt moeten we maar een keertje met de meiden wat afspreken om bij te kletsen! Heel veel plezier in dit grote avontuur!

    Liefs, Celine

  • 30 Januari 2012 - 13:39

    Helga:

    Hoi Luka
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat! Dat er al weer 6 maanden voorbij zijn... wat gaat dat snel! Veel plezier met je backpacking, moet lukken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 13000

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: