Eerste week Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Eerste week Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Eerste week Bali

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

15 Juni 2012 | Indonesië, Bali

BALI

Het was rond 11pm toen het vliegtuig aankwam in Denpasar. Toen Jan en ik door de douane heen waren en de tassen konden halen werd mijn tas al door een indo mannetje meegenomen. Ik wilde op Jan wachten en ondertussen liep die man weg met mijn tas! Hier had ik niet om gevraagd! Toen Jan zijn tas zag kwamen er 6 mannen op af rennen om hem ook te helpen. Dus gelijk onze tassen uit hun handen trekken want ze wilden er geld voor. Wat een grap.

Toen met de taxi naar ons hotel in Kuta wat Camille mij had aangeraden. De taxi chaufeur vond het geweldig een blonde dame in zijn taxi. Gelukkig had Jan de driver verteld dat we eem stelletje waren. Dit wist ik dat niet dus vertelde ik toen hij vroeg hoelang we al samen waren dat we elkaar pas 5 uur geleden ontmoed hadden. Toen waren de hekken van de dam en kon hij alleen maar praten over zijn goede massage en alles wat hij wel niet te bieden had. Gelukkig had hij wel humor en was het een ridje om niet snel te vergeten. Eenmaal het hotel gevonden kregen we een biertje van een andere gast. Dit was echt genieten want het was nog zo'n 27 graden.

De volgende dag even een ochtend wandelingetje gemaakt door wat smalle straatjes met verkoop kraampjes. Jan was al eerder wakker en was ook ergens aan het lopen. Daarna gezellig samen ontbeten en opzoek gegaan naar Wifi. Dit omdat Jan een afspraak had om samen te reizen met een Italiaanse jongeman die een paar dagen na hem aankwam. Helaas ging het allemaal niet heel soepel en hebben we de Italiaan nooit gezien. We hebben heerlijk gesurft en op het strand gelegen. Ook lekker laten masseren en Jan liet zich scheren.

Na een paar dagen in Kuta ben je het zat. Het is veel te druk! Dus besloten we naar een rustig strand te gaan. We wilde naar Ulu watu gaan maar toen ontmoeten we Tatiana en Max. Dit leuke koppel uit Carnada wilde een taxt naar Balagan beach en dus konden we een taxi delen. Ze vertelde dat dit strand vele maale mooier was en dus besloten we daar ook heen te gaan.

Heerlijk heb ik daar 5 dagen uitgerust. Even helemaal niets doen. Het was ook wel even nodig aangezien voor 5 maanden niet echt 'rust'vakantie had. In Melbourne 2 maanden altijd gewerkt of ik was wel bezig was met andere dingen, daarna door naar Nieuw Zeeland en toen mijn hele reis aan de westkust van oz gedaan zonder echte rustdagen. Het was de perfecte plek. Het was paradijselijk mooi. Een wit zandstrand tussen 2 kliffen. Super cheap verblijf met heerlijk eten en dus leuke mensen. Lekker biertjes drinken met Tatiana, Max en Jan bij een prachtige zonsondergang.

Een dag hebben we een scooter gehuurd samen met Jan. Dit kost 5 dollar voor de hele dag! We moesten even boodschappen doen en toen zijn we doorgereden naar Jimbaran. Dit is een dorpje aan de kust waar ze heerlijk seafood hebben. Jan had nog nooit krap gegeten en dus was hij helemaal blij.
Het was een heerlijke week.

Gelukkig had ik in Kuta een Indonesische simkaart gekocht zodat ik kon contacten met Vita. Ook had ik een Lonely Planned gekocht over Bali zodat ik me lekker in kon lezen. Ik kon niet wachten om Vita te zien en haar verhalen te horen over haar reis door het midden van oz.

Na lang wachten boven aan de weg, dit omdat het strand en verbijf onder aan een kronkel stijl onverlicht paadje lag en je dus echt een lampje nodig had en het al een keer eerder gelopen moest hebben om de weg te vinden, kwam er dan eindelijk een taxi. Gelukkig zat Vita erin! Het was zo fijn dat we elkaar gevonden hadden!

We hebben de dag erna een reisschema gemaakt voor onze tweeënhalve week in Bali en Java.

Nu kon het avontuur dan echt beginnen!

Liefs vanuit Bali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 12978

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: