Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

29 Januari 2012 | Australië, Sydney

Het is echt een geluk dat ik Rinske heb leren kennen in Sydney met oud en nieuw tijdens mijn au pair leventje. Zij woont met hier in een apartement in Sydney met haar colega Camilla en haar vriend Tom. Echt super leuke en lieve mensen om bij te verblijven! Plus het apartement ,met net uitgetest bad, is ook echt top! In totaal ben ik 2,5 week in Sydney geweest.
Goed wat heb ik hier nu uitgespookt..
Donderdag aangekomen op Australia day. Omdat ik een dikke rugzak op had een zware tas bij me had leek het me verstandig om maar naar het apartement te gaan en niet naar het vuurwerkshow te gaan. Camilla en Tom waren gezellig thuis om me te ontvangen.
Vrijdag heerlijk geslapen.. lekker lang. Geen wekker die je wakker maakt om vervolgens de dag als au pair door te brengen. Dus om 3pm was ik letterlijk uitgeslapen. Die avond had Camilla het leuke plan om een hapje te eten en daarna uit te gaan. Prima! Rinske en mij leek het lekker om Sushi te eten en dus gingen we naar de sushi train. Altijd leuk en goedkoop hier. Uiteindelijk in een lekkere foute karaoke bar beland met cheap beer en dat was ook nodig om iedereen lekker vals te laten zingen. Was gezellig!
Zaterdag gingen we uit voor Rinske afscheid. Ze gaat woensdag weer terug naar Nederland ivm haar studie. Dus hebben we lekker gegeten bij een italiaan en daarna op naar Bondi. Het was wel grappig dat we met 6 nederlandse jonge damens waren en dus kan je je voorstellen dat het nog lang gezellig bleef op bondi. UIteindelijk ben in nog met 1 van de meiden in de zee geweest de rest bleef op het droge ivm haaien die s'nachts aan de kust komen! Gelukkig leef ik nog en was het onvergetelijk om Bondi Beach zo in het donker vanuit de zee te zien.
Zondag was het Chinees new year hier. En het leek me leuk om zo een draak te zien dansen in de straten. Ik dacht dat de optocht om 12pm begon maar omdat het om 8pm begon ben ik eerst naar een foto expo geweest over de foto's en daarna met Helen (nl au pair, ken ik nog van nye) naar een tempel geweest. Heel grappig om te zien en te horen. Uiteidelijk kregen we een lapje dat geluk bracht en een zak met eten. Toen we zeker wisten dat we het niet moesten offeren zijn we naar de IKEA gegaan. Daar heeft Helen lekkere zweedse gehaktballetjes gegeten en we hadden prachtig uitzicht op de stad! De paraden hebben we s avonds met 2 franse kennisen die Helen weer kenden. We hadden een heel gezellige avond maar ik had iets dikkere draken verwacht. En de Chineesen waren niet echt blij, maar zo kijken de chineesen altijd hoorde ik van iemand.
Vandaag ben ik met Rinske naar de Sydney Tower geweest voor een lunch! Het was echt geweldig. Het eten enhet uitzicht was onvergetelijk. We waren echt ziek van hoeveel we gegeten hadden en ook de Cola ging er vloeiend in. Omdat het drinken gratis was werdt dit geserveerd in een mega kan en op tafel gezet.. dit omdat Rinske verslaaft is aan Cola :)
Veder weet ik even niet meer wat er allemaal is gebeurt dit omdat het al een tijd geleden is wat ik hierboven heb getyped..
See ya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 12990

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: