Trip with parents - Reisverslag uit Cairns, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Trip with parents - Reisverslag uit Cairns, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Trip with parents

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

29 Februari 2012 | Australië, Cairns

Helloa,
Er is alweer een maand voorbij! En wat hebben ik en mijn ouders veel gezien en gedaan! Het was echt allemaal ongelovelijk!

Het begon allemaal in Sydney. Op afgesproken tijd stond ik op 4 februari te wachten op Sydney airport om mijn ouders op te wachten.

Wat was het fijn ze weer te zien! We hebben heerlijk bijgekletst in Darling harbour met super lekker weer, rond de 30 graden. Het was de 2 weken dat ik al in sydney was niet zonnig geweest. Echt een geluk dus. Het was vlak na Chinees new year dus er waren nog een drakenboot race. Wel grappig maar niet zo spannend met trommels als in Alkmaar. Daarna waren mijn ouders moe van de reis en besloten we elkaar de volgende dag om 11 uur te meeten bij Cirqular Quey, dit is tussen het Oprah house en de harbour bridge. Ik ging terug naar het appartement waar ik nog even lekker van alle luxe gebruik kon maken voor dat we echt op pad gingen.

Het hoogte punt van de volgende dag was de bridge clime die ik met mijn vader heb gedaan! Je kan helemaal tot op de top van de brug komen door verschillende trappen te beklimmen en boven heb je super mooi uitzicht! En weer hadden we super mooi weer! Ook hebben we door de Rocks, leuke oude wijk, gelopen en rondom het Opera gebouw gelopen. Omdat het nog lekker warm was na de brug klim hebben we de pond genomen naar het ow zo mooie Manley Beach. Hier heerlijk gezwommen en op het strand gelegen. Mijn ouders hebben zelfs gezwommen, met gevaar ivm sterke stroming, in de zee! Ik vond het een beetje te koud omdat ik vele malen warmere temperaturen gewend was in Brisbane.

Je gelooft het niet maar Merel Smits is ook in Oz! Merel heeft bij mij op de MAVO gezeten en ze is in 4 MAVO ook mee geweest op wintersport. Hierdoor hebben we vakantie vrienden ontmoed en daardoor hebben we na 3 jaar dus nogsteeds contact. Wat bleek is dat ze ook in Sydney was aangekomen!! Dus besloot ik een dag met Lonneke en Merel doortebrengen in Sydney. We hebben een beetje hetzelfde gedaan als ik die dag ervoor had gedaam met mijn ouders. Lekker koffie gedronken bij de Opera bar, door de rocks gelopen, de tower beklomen van de brug, over de brug gelopen, Lekker sushi gegeten, en naar Bondi beach gegaan. Helaas was het weer niet echt lekker. Door het briljante idee van mijn moeder om de meiden ook te vragen voor het eetentje in de toren werd het nog een lange gezellige avond. Hierna zijn we met zn 3e nog door wezen feesten in de Down under bar van Sydney. Het was echt een leuke en gezellige dag.

De volgende dag ging ik weer met mijn ouders mee op stap. En de damens, die een auto gekocht hebben, gingen opzoek naar een garage om een band te vervangen. Of hun met mij. Haha. We hebben de ferry genomen naar de overkand van de rivier en daar een wandelingetje gemaakt. Daarna leek het mij leuk om zo ver mogelijk op de pont de syndey rivier in te varen. Nou dat hebben we geweten. We zijn helemaal tot het einde gevaren het tripje duurde dan ook ongeveer 3 uur. Maar erg mooi met mooie bomen aan de kant van de rivier. Savonds hebben we lekker bij de Indier gegeten.

Voor mij begon de echte vakantie met mijn ouders pas toen we de auto ophaalde en de roadtip kon beginnen. Ik sliep ook nog bij Tom en Camilla dus nu was ik echt met mijn ouders op pad. Als eerste gingen we opweg naar The Bleu Mountens. Hier kun je de 3 guzusters zien. Helaas zat het weer niet mee. Gelukkig hebben mijn ouders de 3 punten door de wolken kunnen zien voor 1 minuut. Onderweg ook nog gestopt bij het Norman lindsey museum. We besloten om nog een nacht te blijven bij de blauwe bergen met de hoop dat het wat helderder werdt. We hebben het stadje Leura en Katoomba gezien en zijn bij een waterval wezen kijken.

Toen via Canberra door naar de snowy mountains. In Canberra veel gezien en gedaan. De stad is de hoofdstad van Australie en van wat ik ervan heb gezien is het eigenlijk niet echt geweldig. Er staat het parlements gebouw en er zijn heel veel ambasades bij elkaar. Het was leuk om van bijna alle landen de ambasades te zien. Vooral de Chineese was mooi. We hebben ook Gorden gezien en met toeval kwamen we bij heel groote Satalite schootels. Het was wel indrukwekkend. (zie foto's)
De snowy mountains waren prachtig. We hebben de hoogste berg van Australie gezien en daar een bergwandeling gemaakt. We stonden prachtig aan een mooi meer te kamperen.

Onderweg naar Melbourne om precies te zijn we niet zoals de meeste mensen langs de kust maar binnen door te rijden. Hierdoor hebben we de geschiedenis van australie goed kunnen zien. We hebben de radarboten gezien. We zijn langs Melbourne gereden door naar Phillep Island. Hier kan je de Pinguin parade zien. Dit was ook echt heel leuk.. boven verwachting.
De volgende dag door naar Geelong. Met de ferry. In Geelong hebben we het wol museum bezocht. Voorlal mijn moeder met schapen afkomst heeft hier van genoten. haha

Daarna zijn we naar het begin van de GOR (Great Ocian Road) gereden. Ik ben naar het surf museum geweest we hebben ook de 12 appostelen gezien daarna was het mooiste stuk van de prachtige kust met rots blokken.
We hebben wilde koalas gezien, de emo, kangaroos, slang, spin, enz.

Na de Great Ocian road hebben we familie bezocht. Om precies te zijn: mijn opa heeft een broer en daar het kleinkind van, Snap? Ze heet Sushi en het was echt leuk en gezellig. Ze ging olibollen koken wat vooral voor mij heel erg leuk was omdat ik dat natuurlijk heb gemist met nieuw jaar.. het is namelijk typische nederlands. Daar ook een prachtige pittige wandeling gemaakt. Tijdens deze wandeling kon je super veel zeeleeuwen zien. Echt super! ik denk dat je er wel 60 zag.

We zaten te twijvelen of we door naar Adelaide zouden gaan maar besloten om via The Gramians een prachtig natuurpark met prachtige uitzichtpunten terug naar Melbourne te rijden. Mijn ouders hebben hier voor het eerst Abiriginal art gezien. Maar dat steld altijd niet heel veel voor. Een paar stippen of een streep..
Tijdens de rid naar Melbourne gestopt bij een wijngaart. Seppeld heete het volgens mij. Bij Bendigo gestopt voor het goud museum en om de stad te bekijken. Daarna in Melbourne de auto ingeleverd.

In Melbourne was het echt heet! 37 graden denk ik en dus nadat we in de gratis bus met airco het hele rondje hadden gedaan. En een heel stuk met het oude trammetje besloten we op de hele hoge uitkijktoren de stad te bekijken. Daarna door naar het zwembad.
Melbourne lijkt me echt heel leuk om te wonen. Het lijkt een beetje op Amsterdam. Mensen fietsen er. Er rijd een tram. Het is vlak. En je hebt 4 seisoenen.

Van Melbourne zijn we naar Cairns gevlogen. Deze stad staat bekent om het Great barier reef. Iedereen gaat erheen om te snorkelen of duiken in het grootste reef van de wereld. wij deden ook een tour en het was dan ook het mooiste wat ik heb gezien deze reis! Wat een wonder wat daar allemaal onder water gebeurt! Het weer was ongelovelijk goed! Het regende al 3 dagen en bewolkt maar die dag was het zonnig!

Na Cairns zou ik kijken wat ik wilde doen. Nadat ik mijn bloed weer had laten testen (waar de meeste waardes nu wel weer goed van zijn en eentje nog maar aan de lage kant :). Zijn mijn moeder en ik door gegaan naar alle hostels om op die borden te kijken. En toen vond ik een briefje dat ze in Ayr mensen zochten voor fuit plukken. De dag erop naar het station en het bleek dat ik alleen om donderdag of zondag met de trein naar Ayr kon en dus was het het handigsd dat ik de volgende dag met de trein zou gaan. Hoppa treinticket geboekt. Snel nog even naar de kapper, zonnebrand meegekregen en klaar voor een nieuwe start.

Mijn ouders gingen de dag nadat ik weg ging door naar Brisbane om een kijkje te nemen in de stad waar ik een half jaar heb gewoond. Ze konden bij mijn gast gezin verblijfen en dat pakte erg goed uit.

Ik heb echt genoten van deze reis met mijn ouders en wil ze dan ook nog een keer hartelijk bedanken voor alles! Ook vond ik mijn reisboeda weer die ik van mijn Tante Anke heb gekregen en Ome Hans. Hij zit in mijn rugzak hoor!

Groetjes vanuit het hete Ayr



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 12992

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: