Fruit plukken?! - Reisverslag uit Ayr, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Fruit plukken?! - Reisverslag uit Ayr, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Fruit plukken?!

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

01 Maart 2012 | Australië, Ayr

Op 1 maart ben ik spontaan op de trein gestapt van Cairns naar Ayr met de hoop op werk.

Na 9 uur treinen en 15 minuten lopen was ik op mijn bestemming. Is het eerste wat ik te horen krijg?! Als je opzoek bent naar werk kan je dat hier nu niet vinden. Okeeyyy

Er bleek een wachtlijst te zijn van 17 man. Maar je kon voor 80 dollar de hele week blijven en ze wisten niet hoe snel je aan de bak kwam. Dus ik heb besloten om een week hier in Ayr te verblijven.

Het zwembad is gelukkig mega groot en de kamers hebben airco. Het is dan ook 34 graden elke dag, super vochtig en dus ook mega heet om te werken. S’avonds is het rond de 26 graden! Pfff

Ondertussen al wel van veel mensen gehoord dat het wel goed geld verdienen is. Maar ja ik ga geen maand wachten en niets doen. Hier is ook niets te doen behalve chillen, drinken, en zwemmen.

Gister even gevraagd of ik niet iets kan doen hier in het hostel. Verven ofzo. En wat bleek.. ze zijn opzoek naar een schoonmaker. Dus ga ik zo even vragen of ik dat kan doen. Hoop dat het geen probleem is dat ik donderdag de achtste weer weg ga!

Ik denk dat ik of rechtstreeks naar Melbourne vlieg en daar een appartement zoek plus een baan in de horica. Of nog even een tussenstop ga maken in Brisbane om mijn vrienden daar weer even te zien en dan doorga naar Melbourne of misschien toch Sydney. In Sydney heb ik alleen al heel veel gezien en gedaan plus veel meegemaakt dus ik denk dat het tijd is voor een nieuwe start in een leuke stad.

Ik houd jullie op de hoogte
Liefs Luka

  • 15 Maart 2012 - 16:48

    Rosa:

    Lieve Luka, Super leuk om aan je verhalen te lezen! Wat beleef je een hoop! en wat heb je een super tijd met je ouders gehad! Ik hoop dat het gaat lukken met het vinden van een baan en ben benieuwd naar welke leuke stad je nu weer heen gaat hihi! good luck and have fun! Xx liefs Roos

  • 15 Maart 2012 - 19:24

    Alexandra:

    ha luka,

    ik ben benieuwd of je ondertussen al werk gevonden hebt.
    en een appartement? toe maar, doe maar luxe.
    veel plezier!

    liefs,
    alexandra

  • 18 Maart 2012 - 22:07

    Elza:

    dag Luka,
    Ik volg je weer.
    Vorige week zat ik op een stormachtig ander eiland, nl Malta in de Middellandse Zee.
    Het was pittig om voor je broers te zorgen, wij hebben weinig ervaring met pubers.Maar het blijkt Joep goed te hebben gedaan. En Sjors is wel de meest sportieve in het gezin, 3x atlethiek en 1x rennen.
    NBu, de zomertijd gaat binnenkort in, en er moet weer in de tuin worden gewerkt.
    liefs van Elza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 12994

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: