Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

19 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Hi vrienden, familie, en iedereen die dit kan lezen.

Hier weer een berichtje vanuit het o zo mooie Melbourne.

In de eerste 10 minuten dat ik aankwam in Melbourne had ik gelijk een baan! Echt ongelovelijk. In mijn luchthaven taxi zat een vrouw die de nicht was van de baas van een groot festival hier in Melbourne. En dus kon ze wel iets voor me regelen!

Op Gumtree heb ik via couch surfen echt een top adresje gevonden waar ik voor ongeveer 2 weken welkom was. Echt midden in het centrum. Mijn plan dat ik had bedacht was dat ik in de 2 weken zo snel mogelijk een baan en een plekje om te slapen kon vinden.

Ik was natuurlijk helemaal blij toen ik aankwam ivm mijn nieuwe baan maar ook omdat Ryen een aardige betrouwbare jongen bleek te zijn. Het was echt top dat ik mijn eigen matje en slaapzak bij me had want anders had ik bij hem in 1 bed moeten slapen. No way!

Na aankomst gezellig drankje gedaan met Bibi. Bibi is een nederlandse au pair die op dit moment in Melbourne leeft maar ze zou eerst komen in het gezin waar ik heb gewoond en dus hadden het gezin+ik ook een keer met Bibi geskyped. Het was erg gezellig. Daarna naar huis want Ryan zou pizza en wijn meenemen om te vieren dat ik een baantje had. Ryan was helaas de pizza vergeten maar het werd een heel gezellige avond.

De volgende dag even in het ACMI (Australian center for the moving image) gekeken. Daarna door naar de bibliotheek om me te verdiepen in kamers een gratis fiets en jobs. Ik ging naar de State libery. Echt super mooi van binnen en natuurlijk ook nog even de 5 tentoonstellingen meegepikt. Echt ongelovelijk, hier is overal wat te doen of te zien! Nog even met Bibi mee naar huis gelopen en haar host mum leren kennen. Daarna even een kijkje genomen op het Moomba festival waar ik 3 dagen heb gewerkt. Ik was kapot na deze dag en ben lekker gaan slapen rond 22uur. Ryan werkt als Cheff kok in een restaurant en rond 12 uur snachts kwam hij aan met zn pizza(omdat hij die de vorige dag vergeten was)!! Lief

Toen 3 dagen gewerkt van 11am tot 11pm. Mijn werk was goed te doen. Ik moest op een kermis atractie ringen verkopen die je om flessen heen kon gooien van een afstandje. En dus aan het eind van de dag was mijn stem bijna weg omdat ik de hele dag als een marktkraamvrouw schreeuwde: 15 chanch for 5 dollar!! Gelukkig heb ik veel ervaring met het verkopen van dingen op straat en had ik ook de meeste mensen binnen gehaald deze dagen. Als je vele mensen spreekt die blij zijn is het werk ook leuk.

Na drie dagen werken enz werdt het toch eens tijd om uit te gaan! Ik had al een tijdje geen hakken aangehad en mijn mooie jurkjes had ik toch niet voor niets meegenomen?! Dus hadden Ryan en ik Casino night gepland. Niet dat ik iets van gokken afwist. Maar het is alleen al een indrukwekkende belevinis om hier door het casino te lopen. Het is ook het enige Casino in Victoria. Veder heb ik de hele dag als vrienden lol gehad met Ryan. We hebben window geshoped en het was zijn idee om elkaars paspop te zijn, kleren uit te zoeken voor de ander en fotos te maken. Daarna in Ryan zijn uni even mijn cv 20 keer uitgeprint. Wat heel fijn is omdat je in de bieb 1.50 dollar per vel moet betalen! Ook even mijn goed verdiende cash geld op de bank gestord, daarna wezen bidden in de kerk dat we veel geld zouden winnen en heel toevallig was daar net een interesante mis. Over dat je je niet bang moet zijn en je deuren moet open. Was echt leuk! Daarna even lekker bijteuten met Vita(au pair brisbane). Toen lekker Srilankees gegeten. Met mijn handen wat hij wel zo geweldig vond. Daarna door naar het Casino en toen hebben we lekker wat centjes verdiend! Echt ik ben er goed in! hahah. Daarna heb ik nog even lekker dansen.

Ondertussen was ik bijna een week in Melbourne en had nog niet echt goed gekeken voor een baan. Toen ik werd aangesproken door een van de wervers voor het goede doel dacht ik. Dit kan ik ook gaan doen. In Alkmaar en Amsterdam heb ik dit ook gedaan en ik kan dit best goed. Dus ik gadf het een kans. Bleek dat ze altijd nieuwe mensen nodig hadden en ik zou morgen gebeld worden. Daarna door naar LMFF dit is het Loreal Melbourne Fashion Festival. Hier een heel leuke jonge dame Nadia(duits) leren kennen. Nadat we hadden uitgevonden dat er alleen nog maar een maga feshionshow was in de avond door naar het museum met allemaal internationale kunst. Het was een gezellige middag.

De volgende dag om 11 uur weer met Nadia naar het immigratie museum. Het was een erg mooi muzeum. Rond 1 uur kreeg ik een telefoontje van Dean van het goede doelen werk. Of ik in een half uur ergens in de city kon zijn. Dat zou perfect zijn want dan zou ik gelijk maandag kunnen beginnen! Zo gezegd zo gedaan. Deze week had ik ook nog 6 accomodaties geinspecteerd. Daarna dus nog even een kamertje bezocht in China town (midden in het centrum). Het was perfect.

Dus afgelopen zaterdag ben ik dus verhuist naar mijn eigen kamer waar ik voor 2 maandjen zal verblijven. Die dag een beetje uitgerust want ik was mega moe van alles bij elkaar. Bibi was terug gekomen van haar tour. Zij heeft heel leuk de great ocian road en the grampians gedaan dus ben erg benieuwd naar haar verhalen omdat ik hier afgelopen maand ook met mijn ouders ben langs getrokken. Die avond goed bijgekletst met thuis en Lynn. Wat ik door alle indrukken enz bijna vergeten was is dat Phil mij nog zou meenemen naar de Formula 1 races hier in Melbourne!! Dus ik kreeg een belletje van hem die avond waar we zouden meeten de volgende dag!

Nu heb ik even geen tijd meer om daarover op in te gaan omdat ik op het punt sta om naar mijn werk te gaan dus daar schrijf ik later over. Maar wat was het ongelovelijk indrukwekkende leuke en onvergetelijke dag!!

Nu dus na 1 week en 4 dagen in Melbourne heb ik al 3 volle dagen gewerkt, een kamer gevonden en een baan, een van de grootste feshionshows in melbourne bezocht, naar 4 festivallen geweest, enorm veel leuke mensen leren kennen, naar de Formula 1 races of le grand prix geweest en al een beetje de stad geproeft natuurlijk!

Ik vermaak me dus prima en probeer er het beste van te maken! Gelukkig werkt de stad Melbourne daar goed aan mee!

Veel liefs Luka