Social work en formula 1 races in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Social work en formula 1 races in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Social work en formula 1 races in Melbourne

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

29 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Hallo,
Ondertussen veel gebeurd!
Hier in het prachtige Melbourne kan het koud zijn! Daar ben ik achter gekomen. Als ik aan het werk ben werk ik van 11am tot 5pm. Mijn stem was dus een beetje weg. Dat is niet echt heel handig aangezien ik de hele dag praat.
Ik ben naar DE formula 1 races geweest in Melbourne!! Hier is dit echt een big thing en je hoorde er dan ook veel mensen over praten. Nooit had ik gedacht dat iemand me mee zou nemen! Maar Phil een engelse jongeman was wel in om een gezellige meid mee te nemen hij was aardig en had zat geld. Voor hem dus geen big deal. En ik was natuurlijk weer duidelijk dat hij er niets anders dan leuk gescheldschap voor terug kreeg.
In de ochtend meeten ik hem om 11 uur. De echte race begon om 17 uur tot 18.30. We hebben de hele dag rond gelopen op het park. Er was vanalles te doen en te zien! Ook waren ze al aan het racen overdag met hele oude autos of andere race autos. We hebben ons goed vermaakt! Ik ben zelfs op de foto geweest met de man die als eerste australier de grand prix had gewonnen! Toen de race begon was het ongelovelijk. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt! LUID EN SNEL!!! Ongelovelijk!! Ik vond het indrukwekkender dan NYE in Sydney! Het was gewoon zo bijzonder! Van vuurwerk weet je wat je kan verwachten maar zoiets was echt nieuw voor mij. Als ik nog tijd over heb zal ik nog langs Perth gaan langs mijn vriend en heerlijke hutspot maken! haha
Met Bibi heb ik ook iets meegemaakt! We zijn naar de gold class movie geweest. Jaja. Haar host mum gaf dat als cadeautje omdat ze extra uren had gemaakt ofzo. Dus dat was wel even afwachten wat dat zou zijn. Ik was een beetje laat omdat ik de tram de verkeerde kant op nam... maar gelukkig niet veel van de film gemist. We werden door een soort gids naar onze stoelen gebracht. Of eigenlijk electische banken.. je kon languit met je benen omhoog en je rug naar achter op ongeveer een meter brede stoel zitten. De champange en lekkere hapjes waren helaas niet gratis en veel te duur voor ons.
Mijn werk bevald goed. Al ben ik er vandaag achter gekomen dat ik 75% van mijn bonus krijg en dan 25% pas als de ingeschreven mensen na 3 maanden nog lid zijn het geld. Dus opzich niet erg maar het is wel even slikken als je verwacht meer te krijgen dan dat je werkelijk krijgt. Veder heb ik super interresante gesprekken met mensen. Ik leer elke dag nieuwe dingen. Vandaag echt een heel interresant en leuk gesprek gehad met een Indier. Ik wil heel graag naar India na mijn studie in Nederland en ik heb al een gids geregeld! Geniaal en heel interresant! Dus een Indiase vriend erbij. Ik meet hem dit weekend voor een drankje en dan leer ik over de indiase cultuur.
Vita een vriendin die ik in Brisbane heb leren kennen tijdens mijn au pair werk is mij komen opzoeken voor een weekendje! Het was echt super. Ze kwam vrijdag na 00 uur aan en we hebben bijgepraat tot ver middenacht en besloten om 3am toch maar naar bed te gaan en niet nog uit te gaan. De volgende dag naar Smiths st. gegaan omdat een colega van mij dat had aangeraden voor leuke 2e hands shops. Het was een schatige mega lange oude straat. Er waren leuke winkeltjes maar een beetje nep vintage en dus nog mega duur. Maar toen we op straat een 2e hands bookshop tegenkwamen en even aan het neuzen waren. Vond ik een book met Thailand. Aaaahhh mijn buik begon te kriebelen en ik vertelde Vita dat ik een beetje verveeld ben in Oz. Het is allemaal prachtig en leuk maar ik mis cultuur, avontuur iets spannends. Nu ben ik ook zo dichtbij Azie. Vita zou eerder naar huis gaan maar als ik besloot naar azie te gaan had ze wel zin om mee te gaan. Toen ik thuis kwam bedacht ik me dat mijn franse vriendin Cammi naar Indonesië is geweest. Dit is nog goedkoper en dus heb ik mijn Thailand boek voor niets gekocht en besloten om een maand naar INDONESIE te gaan!!! Vita en ik gaan van ongeveer 15 juni tot 6 juli naar Bali! Ik heb er zin in!!
Maar eerst ga ik naar Nieuw Zeeland met Madelon en Vita voor 2 a 3 weken dat weet ik nog niet precies. Ik spreek veel mensen en het is daar zo koud. Misschien ga ik er wel snowboarden. We zullen zien. Just go with the flo.
Dan mijn eten. Ik moet goed opletten dat ik alles binnen krijg ivm mijn bloedwaardens. Al heb ik het laten testen in Cairns en het is allemaal wel al beter behalve 1 ding is nog laag. Elke dag probeer ik goed te eten. Fruit groenten vlees enz. Nu eet ik elke middag zelfgemaakte pasta met kip. Lekker makkelijk en heerlijk eten om de hele dag op te werken. S'ochtens wibicks (granen sticks in melk) en savonds een tosti en fruit. Nu mis ik de groente hahah. Dus ik ga zo even een komkommer halen. Ik dnek dat het volgende week lasange week wordt!
Ik zit nu in het park voor de State libery. En ik word al regelmatig herkend als het meisje van de straat. Dit is wel grappig maar een beetje stom als ik diegene niet meer herken. Ik probeer dus sponsers te zoeken voor kinderen over de hele wereld. Het is echt een goed fonds en ik ben ook gek geworden op een van de Indonesische jongentjes. Dit omdat je de kinderen ook echt kan schrijven en opzoeken. Helaas moet je 21 zijn om een kind te sponseren maar misschien is het ook wel het lot dat ik geen kind kan sponseren omdat ik nogal laag aan de grond zit. Dus nu ga ik NZ even betalen.
Ik houd jullie op de hoogte! Groetjes vanuit Melbourne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 13001

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: