Free lunch and Easter in Oz - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Free lunch and Easter in Oz - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Free lunch and Easter in Oz

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

10 April 2012 | Australië, Melbourne

Hallo vrienden en familie,
Hier weer een update van mijn leven aan de andere kant van de wereld.
Mijn vorige verslag was van een paar weken geleden dus vandaar dat ik nu toch maar weer eens wat laat horen.
Het gaat steeds beter met me. Ik heb het er niet echt over gehad in mijn blogs maar de break up met mijn australische lover is best heftig voor mij geweest. Gelukkig heeft Anne mij geholpen om Trent zover te krijgen om weer een beetje normaal te doen en dat helpt mij enorm met het verwerken van dit hele gedoe. Het gaat dus beetje bij beetje beter. En natuurlijk probeer ik hier van alles zo veel mogelijk te genieten. Maar al die aandacht van mannen... Nee bedankt.
Toch heb ik heb ik een aantal mannen achter me aanlopen. Wat ik niet heel erg vind want het is wel interesant ze komen namelijk uit India. Gelukkig weten ze dat ik niets wil en naar op niets opzoek ben en dat respecteren ze ook. En mama ik weet dat jij dit drie x niets vind dat ik met hun om ga maar ik pas echt wel op, ik ben volwassen en maak verstandige beslissingen. :)
Mijn werk is heel leuk. Ik ontmoed vele verschillende mensen en leer hier echt heel veel van. Heerlijk vind ik het om alles aan te horen en lekker te socialicen! Op dit moment ben ik aan het werk op straat en probeer sponsers te zoeken voor arme kindjes vanover de hele wereld. Het heet Child fund. Maar ik praat echt niet alleen maar over dat fonds soms heb ik hele andere leuke gesprekken. Ik heb de leukste colegas al heb ik daar wel een middagje bonje om gemaakt. Mijn 1e teamleider Abbs was super leuk. Daarna kreeg ik een nieuwe maar de klik was er niet echt en ik wil wel een fijne werksfeer en dus vroeg ik een nieuwe. Nu werk ik met Gandhi ook indias maar wel grappig is dat hij van een heel andere klasse komt uit India. Dus ook weer interesant en veder leuke colegas. Het is wel sterfens koud aan het worden vandaag was het ongeveer 14 graden en ik met mijn nieuwe schoenen en lange broek plus jas en sjaal heb het ijskoud. Gelukkig word het morgen wel weer rond de 20 graden. Hier wordt het natuurlijk winter. Brrr... :( Misschien toch maar wat anders zoeken?! Maar dat kost ook energie en opzich kan ik best goed verdienen met deze job.
Al is de kouw wel een goed voorproefje voor Nieuw Zeeland. Daar hoor ik steeds meer angstaanjaagende verhalen over hoe koud het wel niet is. Gelukkig gaan Vita en ik volgende week onze vlucht naar Bali boeken en dus hebben we nog iets warms om naar uit te kijken. Voordat ik naar Indonesie ga ga ik nog wat van de west kust van Oz bekijken. Ik heb mijn vlucht geboekt van Christchurch naar Perth daar blijf ik 1 dag en dan ga ik door naar Broom. Van Broom ga ik op roadtrip naar Darwin en dan meet ik Vita om van Darwin naar Indonesie te vliegen. Daar blijf ik een maand en dan op 6 juli weer naar Brisbane en op 8 juli in het vliegtuig naar huis.
Ook wil ik heel graag naar Uluru dit is de groote rots in het midden van Australie. Het leek me geweldig om erheen te rijden en dan ook de echte outback te zien. 3 dagen heen> 3 dagen daar en 3 dagen terug. Maar heb me bedacht ivm alle rare reacties van alle mannen die reageren op mijn add on gumtree(marktplaats) DIt waarschijnlijk omdat ik erbij heb gezet dat ik Dutch ben en 19. Gelukkig bn ik niet dom en heb besloten dat ik waarschijnlijk ga vliegen. Dit is wel wat duurder maar als ik de hele week gewoon werk dan betaal ik het meest al van de reis.
Veder is het Pasen geweest. Toen ik bij mijn gratis lunch van mijn Sri Lankan friend zat werd ik uitgenodigd voor een paas dinner at Sheena (dutch au pair) her place. Dit was echt geweldig! We hebben heerlijk gegeten, ook veel chocolade en heerlijke films gekeken in de home cinema!!
Trouwens de gratis lunch was ook echt geweldig! DIt in een mega chick restaurant. Het was wel een buffet ofzo. Dit is niet echt mijn keuze voor een restaurant maar het was wel een uitstekend duur en goed kwaliteit buffet. We hebben heerlijk onze buikjes vol gegeten. En als surprise kreeg ik speciale super lekkere toetjes die mijn vriend die daar dus de chef is zelf gemaakt had. Echt super lief en er kwamen ook mensen vragen waar de toetjes vandaan kwamen.. Tjaa het is wel goed om een chef te kennen!
Ik probeer te gaan bezuinigen op mijn kamer. Op dit moment woont er een jongen in de woonkamer. Alles keurig afgezet enz. Hij betaald 300 dollar minder per maand dan mij en het enige verschil is dat hij geen airco heeft. Aangezien 2 meiden op 1 kamer hier weg gaan en hij naar hun kamer gaat komt de goedkope 'kamer' vrij. Ik probeer hem te bemachtigen ik heb toch geen airco nodig in deze koude wintermaanden.
Nu ga ik lekker slapen. Morgen ga ik lekker wat drinken met Bibi en Sheena in de stad. Deze meiden zijn Nederlandse au pairs in Melbourne. Daarna lekker bijpraten via skype met Lynn.
Groetjes vanuit het koude maar nog steeds heerlijke Melbourne.


  • 10 April 2012 - 18:35

    Alexandra:

    ha luka,

    tip tegen de kou: warmte ondergoed. lekkere lange onderbroek onder je lange broek aantrekken.

    have fun!
    groetjes,
    alexandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 12995

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: