Creamfields and Queensday!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu Creamfields and Queensday!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

Creamfields and Queensday!!

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

01 Mei 2012 | Australië, Melbourne

Na 4 weken veel en hard werken heb ik een kleine vakantie verdiend!! CAMILLE was hier!! Yeey. Vita was hier een paar weken geleden om me te bezoeken en nu Cammi. Allebei ken ik deze meiden uit Brisbane. Ze kwamen allebei zelf met het idee om mij en Melbourne te bezoeken!! Helemaal leuk!

Woensdag was het ANZAC day dus gingen we niet de straat op om te werken. ANZAC day is er om mensen te herdenken die zijn omgekomen bij de oorlogen die Australie heeft gevochten en dus een vrije dag voor iedereen in OZ. Prima
Donderdag en Vrijdag ook vrij genomen om lekker met Camille de stad te verkennen. Omdat ik van 11 tot 17 uur werk elke dag van maandag tot zaterdag heb ik nog steeds niet alles gezien!! En nu kan ik dus weer even toeristen met mijn vriendin!

Cammi is de eerste vriendin die ik heb gemaakt hier in Oz. De avond dat ik aankwam in Brisbane was ik uitgenodigt om bij Remco(vriend van Christiaan) te eten en die had meer studenten uitgenodigd, waaronder Cammi. Het werd dus een heel gezellige avond!

Cammi en ik hebben samen een top tijd gehad in Brisbane. We hebben lekker hamburgers bij Grillz gegeten, samen gewerkt bij The Landing en daarna vaak nog uit. Samen helloween gevierd en nog veel meer leuke dingen! Wat het weekend extra speciaal maakte was dat we al een paar maanden de tickets voor Creamfields in the pocket hadden.

Op Zaterdag zijn we dus naar Creamfields gegaan dit is een mega festival met hele goede wereld bekende DJ's. Ook David Geatta was van de partij dit is de nummerr 1 dj van de wereld!! Met Sheena (nederlandse au pair), een jonge dame die ook au pair was maar die we allemaal niet kende en Cammi gingen we helamaal los. Het weer speelde was ook super lekker!! En dus een super fijne dag! Er waren zelfs Nederlandse DJ s en dus kwamen we op het geniale idee om DUTCH in mijn nek te schrijven (zie fotos) en dus kregen we het voor mekaar om backstage op de foto te mogen met de bekende dj.

Dutch, dutch en nog een keer dutch!!! QUEENSDAY is ook gevierd in Australie. Het barst namelijk van de Nederlanders overal en ook in Melbourne pakte het vlink uit. Alles wat ook maar met Nederland te maken had kon je krijgen! Poffertjes, krokketen, appeltaart, een rondvaard in een amsterdamse grachten boot over de Yarra, Nederlands snoep, verse stroopwavels, en natuurlijk was er een Heineke bar! Overal waar je keek waren nederlanders en dus lekker in het nederlands praten met iedereen. Echt heel gezellig!

Met werken gaat het lekker. Wel jammer aan deze job is dat veel mensen weer vertrekken na een paar weken omdat de meeste mensen net als ik rond reizen en weer door gaan. Soms werk ik ook op zaterdag omdat ik dan net even iets meer verdien. Ik heb al mijn vluchten geboekt! En heb alles aardig op een rijtje!

Camille heeft me alles verteld over haar trip in Indonesie. Zij is samen met Jetty een nederlandse meid naar Bali gegaan. Ik was toen al van harte welkom om mee te gaan maar de trip was in februari en in die maand heb ik met mijn ouders een trip door Australie gemaakt. Het was echt geweldig om de fotos en verhalen aan te horen!! Ik kan echt niet wachten om naar dit prachtige eiland te gaan!!

Veder heb ik ook met mijn host familie contact gehad. Het gaat allemaal zn gangetje in Brisbane. Ze hebben nog geen nieuwe au pair. Dit omdat de meeste school meisjes pas rond mei klaar zijn en dus komt er een nieuwe Duitse meid bij het gezin op 3 juli. Laatst keek ik fotos terug van bijna 10 maanden geleden met kleine baby Annie en kleine 3 jarige Samuel. Het is zo leuk om te horen dat Annie nu door het huis rent en dat Sam nog steeds af en toe vraagt waar ik gebleven ben. Veder gaat het ook goed met Emma, Chris en de andere kids. Emma vroeg ook gelijk of ik een airport pick up nodig had en dus de laatste 2 dagen voordat ik terug vlieg naar Holland ga ik daar dus nog even langs. Erg leuk!

De tijd hier in Melbourne vliegt echt!! Ik ben nog maar 2 weken hier. Echt heel jammer want het is zo een geweldige stad! Je kan het gewoon niet in woorden beschrijven. Nog even lekker genieten van alles en dan door naar mijn volgende avonturen!!

Veel liefs vanuit Melbourne.

  • 03 Mei 2012 - 10:24

    Rosa:

    Super leuk luuk allemaal! en wat grappig al die nederlanders:) en dutch in je nek, sexy hoor haha! Nog heel heel veel plezier en sucses met werken!! Wij hebben onwijs leuke koningendag gehad! dus goed gevierd;) Xxliefs Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 12995

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: