times fly when you have fun - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu times fly when you have fun - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Luka Schoppen - WaarBenJij.nu

times fly when you have fun

Door: Luka

Blijf op de hoogte en volg Luka

25 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nee? Ja! Nee? Ja, echt het niet te geloven maar het is alweer 2 maanden geleden dat ik in deze prachtige stad aankwam. Ik kan het nog niet geloven dat het al voorbij is.. En nu ga ik morgen alweer met het vliegtuig naar Nieuw Zeeland.

Wat is het snel gegaan. Ik heb zo veel leuke en interesante mensen leren kennen. En ook zo veel leuke dingen gedaan! Melbourne is de meest lekkere stad op aarde om in te wonen. Even dat je het weet en dat snap ik helemaal!! De stad heeft alles en de stad geeft je een geweldig gevoel. De terrasjes zijn het leukst.. Iedereen zit altijd lekker buiten te lunchen een kopje kofie te doen of te dineren. Het stikt dan ook van de gezellige barretjes en cafeetjes. Heerlijk! Alleen al leuk om al die mensen op het terras te bekijken. Hoe lekker ze van het leven genieten!!

Nadat Camille hier is geweest heb ik vooral heel hard gewerkt. Veel kinderen hebben nu dankzij mij een sponsor. Fijn voor de kids maar zeker ook fijn voor mij. Want als je in een week rond de 10 kids weet te 'verkopen' krijg je ongeveer 900 dollar per week. Dit is echt een top job. Het gemiddelde uurloon in Australie is tusssen de 17 -20 dollar per uur. Stel dat ik dus in een restaurant met stijl gewerkt had en een werkweek van 5 uur per dag had verdiende ik 500 dollar maar daar gaat nog Tax af, wat je dan vervolgens weer terug kan vragen.

Met Child fund werkte ik op ABN nr. Dit houdt in dat ik een basis van 10 dollar per uur krijg en met een bonus systeem werk. ALs je je werk goed doet krijk je veel geld als je niet goed bent krijg je niets. Het was dus best een risico. En toen ik met Pasen 2 slechte weken had, en dus niet veel verdiende, moest ik toch even slikken. Maar het is allemaal goed gekomen!! De laatste week heb ik 60 dollar per uur verdiend!!

MIjn ouders sponseren mij niet. Ik moest alles zelf verdienen. Nu hopen dat ik genoeg heb verdiend. Ik ga ervanuit dat het helemaal goed gaat komen. :)

Veder ben ik nog wel gesponserd. Natuurlijk is het werk op straat ook een beetje flirt werk. Deze bisness man had geld en hij wilde echt wel helpen maar het was even niet mogelijk ivm zijn slechte tijden van het bedrijf.. maar hij wilde echt helpen... KON HET ECHT NIET NU BETAALD WORDEN IN CHASH? Want hij wilde echt een kind sponseren. En je raad het al.. Ik dacht al niet meer aan het hele gesprek nadat hij mij vertelde om erover na te denken. Dit betekent in deze job een grote NEE LAAT ME MET RUST. Maar daar was hij kwam terug met een witte brief.. met daarin 100 dollar. Hij zij: Ik wil jou graag sponseren. Voor ik het wist was hij weer weg. Te bizar. Maar wel fijn.

Van het geld heb ik mezelf eerst lekker op Sushi getrakteerd. Daarna een pakje gemaakt met de spulen die ik niet mee zou kunnen nemen op reis. In het pak zit: mijn hakken, te mooie jurkjes en leuke herrineringen van Melbourne maar te zwaar waren, de verjaardagskaart van mijn vader. Bij deze: Pap sorry voor de vertraging. De laatste tijd was het gewoon heel druk en gek en ik had hem dan ook vergeten te posten. Ook de aangifte van mijn gestolen bond zit erin. Maar ik heb keurig mijn bond terug gekregen.

Helaas moest ik afschijd nemen van al mijn nieuwe vrienden. Ik heb mensen leren kennen uit: Australie, India, Sri lanka, Somalia, Colombia, Engeland, Duitsland, China, en Malessie. Deze mensen hebben mijn verblijf in Melbourne super leuk en mulitcultureel gemaakt! Ook had ik nog contact met 2 nederlandse au pairs! Bibi en Sheena leven nu in deze prachtige stad. Ik wens hun het allerbeste! En ik zie Sheena in een half jaar voor een of ander feest in het zuiden. Dat wordt lachen. En wie weet ga ik nog een keer naar India of ergens anders deze fijne mensen opzoeken!

Ook het bezoek van VIta en Camille was een top punt van mijn verblijf hier. Het lijkt dan net alsof er iemand van thuis is overgekomen omdat mijn leven in Brisbane zo anders was!!

Veder mijn ex nog even gezien. Hij was hier toevallig in Melbourne. Het was goed om hem te zien. Maar het is nu helemaal klaar. Wat echt fijn is.

Nu zit ik in het vleigtuig naar Auckland en ik meet daar Vita en Madelon. Deze 2 nederlandse meiden ken ik uit Brisbane en we gaan in 2 weken door Nieuw Zeeland touren!!

Veel liefs vanuit de lucht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luka

Na al een half jaar in Australie te hebben geleeft als au pair in Brisbane(luka.reismee.nl) gaat mijn reis dan echt beginnen. Ik ga nog 6 maanden rondreizen samen met mijn rugzak. Australië, New Zeeland, Tasmanië, en misschien ook wel Indonesie, Japan of iets anders staat op mijn lijst.

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 12999

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 Januari 2016

3 maanden wonen in Paramaribo 2015/16

18 Juli 2011 - 10 Juli 2012

Luka op reis 2011-2012

Landen bezocht: